söndag 29 juni 2014

Tänkte köra en temakväll ikväll, det var länge sedan. Temat blir då 'Far och Flyg'. Ni som varit inne här ofta vet att jag nämnt det programmet ett antal gånger i mina presentationer.
Tyvärr vet jag inte när det programmet började. Det var en ren slump att jag upptäckte det, och kunde spela in ett antal av programmen på band. Ännu mer tyvärr slutade programmet sändas efter att jag lyssnat något år. Anders Mohlin, till vardags sportreporter, var programledare och kåserade lättsamt och trevligt mellan låtarna. Saknar programmet mycket! Särskilt som jag inser att jag måste ha missat åtminstone ett eller rentav flera år, vem vet vilka skatter som kunnat finnas i min skivhylla då!
Hursomhelst, här ikväll tänker jag spela 'Far och Flyg-låtar', och först ut är en tidig Elvis, som var med redan i det första programmet jag bandade en gång i tiden....


Elvis Presley: Paralyzed

http://youtu.be/8f8m9avHmmQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar