fredag 27 juni 2014

Hurra, där kom den! Jag hittade den här låten för något halvår sedan, en liveupptagning med bedrövligt dåligt ljud. Nu har någon faktiskt lagt ut studioversionen! Tim Curry är väl mest känd för diverse monsterroller på film och TV, vilka han gjort con amore, men redan i 'Rocky Horror Picture Show' , där jag såg honom för första gången, lärde jag mig att han även kan sjunga. Hoppade på det här albumet när jag fick chans att köpa det. Sedan har jag aldrig kommit längre än den här låten. Jag är absolut hundraprocentigt galen i den. Och jag älskar säckpipor (nu vet ni det också). Men någon gång ska jag väl uindersöka resten av albumet också... OK, den här låten ÄR lite udda. Men kör den några gånger och.... Säckpipan och elgitarren hade gärna fått duellera längre. Mycket längre.... det är det enda negativa jag kan säga.


Tim Curry: Wake Nicodemus

http://youtu.be/bmVeIEqhOIo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar