måndag 25 mars 2013

Nej, nu ger jag upp. Ända sedan jag började samla skivor i början av 1980-talet har jag försökt lösa det här mysteriet, utan framgång. Den här låten gavs ut i sin mest kända version som instrumentalare i början av 60-talet. Men redan då fanns den med sång i en översatt svensk version. Omkring 1970 kommer så den här versionen, med James Last och hans gäng. Men jag vägrar blankt att tro att James Last, ehuru skicklig arrangör, var först ut med att sjunga den här texten. Och ända sedan tidernas begynnelse har jag alltså försökt hitta den sjungna originalet till den här underbara låten. Utan att lyckas. Nu lägger jag ut James Last i alla fall. Det är ju i alla fall så jag är van att höra den....


James Last: Washington Square

http://youtu.be/2uR4gohUvEQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar